HOE WERKT EEN STYLIST?
Je hebt een klant…en nu?! Hoe te starten?
Mensen zijn heel goed geïnformeerd door tv programma’s en woonbladen. Vaak hebben ze zich op Pinterest ook al uitgeleefd. Als ze je als stylist inhuren is het vaak omdat ze te veel ideeën hebben én heel veel dingen leuk vinden. Aan jou de schone taak orde in de chaos te brengen. Vaak hebben ze al wat geprobeerd, een muur geschilderd, een bank gekocht, maar van het resultaat worden ze niet blij.

DE STYLIST LUISTERT EN KIJKT
Spreek af in de ruimte die ze willen restylen. Kijk goed rond en begin met het uithoren van je klant. Wat bevalt aan het huidige interieur? Wat vinden ze echt vreselijk? Bekijk de Pinterest borden als ze die hebben gemaakt en stel weer veel vragen, waarom is een plaatje uitgekozen. Probeer te achterhalen welke interieursmaak deze klanten hebben, landelijk, klassiek, modern of een mix. Alles wat je doet staat in het teken van je volzuigen met informatie waaruit een beeld bij je gaat ontstaan.

DE STYLIST GEEFT RICHTING
De volgende stap is dat je bij je klant gaat checken of het beeld wat jij gevormd hebt, klopt met hun wensen. Het werkt het beste als je dit met beelden doet, dan ben je al veel dichter bij een woonsfeer dan met woorden. Maak een moodboard met sfeerbeelden, die vertellen over sfeer, kleur, textuur & materialen. Als je denkt dat dat te abstract voor ze is, kan je een collage met referentiebeelden van vergelijkbare interieurs maken. Een drietal steekwoorden als leidraad helpt ook om samen af te stemmen wat nu precies de wensen zijn. Chic – stoer – lief geeft direct een ander gevoel dan chic – hotellobby – spannend.

Interieuracademie erkent je talent!
Ontwerp door: Kracht Concept & Creatie | Ontwikkeld door Designers at Work | Copyright 2020

Hulp nodig?

Bel: 0314 368619 of

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.