Gezonde balans tussen creativiteit en projectmanagement

Gezonde balans tussen creativiteit en projectmanagement

In jouw werk als (zelfstandig) vormgever/ontwerper ligt de focus op het creatieve proces. Dat spreekt voor zich. Maar dat is nog geen garantie voor succes. Voor, tijdens en na zo’n proces heb je ook te maken met onderwerpen als budgettering, planning, organisatie en communicatie. Deze onderdelen zijn minstens zo belangrijk als het creatieve deel. Door ook deze onderdelen te beheersen, creativiteit en projectmanagement in balans te hebben, kun je een concurrentievoordeel behalen omdat jouw klanten jouw deskundigheid op alle onderdelen beoordelen en waarderen. Daarmee neemt de kans op zakelijk succes en continuïteit toe.

Jouw docent

Mijn naam is Inge Meester. Met een HTS Bouwkunde opleiding op zak, uiteenlopende werk ervaringen bij aannemers bedrijven, interieurarchitectenbureaus, interieurbouwer, Gemeente etc. ben ik in 2013 gestart met mijn eigen bedrijf SamenMeester (www.samenmeester.nl). Vanuit deze onafhankelijke rol adviseer en coach ik bedrijven, in de bouwsector en hun medewerkers, vooruit in vitaliteit. Een gezonde organisatie is voor mij onder andere; goed en efficiënt lopende processen, gezonde financiën, tevreden klanten, lage faalkosten. Maar ook werken vanuit je eigen kracht, geen stress en bv. werkgeluk spelen daarbij een rol.

 

Wat leert u tijdens de workshop

Door deze workshop geven wij je tools en brengen inzicht die je vooruit helpen naar een financieel gezond bedrijf. Je leert de juiste instrumenten te gebruiken die naast het vormgeven/ontwerpen bij jouw werk aan de orde komen. Je stelt o.a. individueel een offerte op en bestudeert de opbouw, de inhoud en de achterliggende gedachte van een project. Je krijgt antwoord op praktische vragen uit de praktijk zoals: De klant heeft geen budget, wat nu? Of: De klant vraagt mij steeds iets extra’s te doen. Hoe zorg ik ervoor dat ik dat betaald krijg?

De praktijk

Het programma wordt uitgewerkt aan de hand van diverse (eigen) praktijkvoorbeelden en met behulp van praktische oefeningen. Aan het eind van de workshop heb je een brede basis gelegd om het geleerde direct in praktijksituaties te kunnen toepassen. Deze investering verdient zich direct terug.

Datum en locatie

De workshop duurt een dag (van 9:30 uur tot 16:15 uur, incl. lunchpauze) en wordt georganiseerd in Doetinchem ( vrijdag 15 mei 2020).

Kosten en inschrijving

De kosten van deze workshop bedragen € 306,- per persoon. Dit bedrag is inclusief materiaal, koffie en thee en exclusief lunch.

Aantal deelnemers

Minimum aantal deelnemers: 5

STARTDATA

LESMATERIAAL



LESGELD € 306,-


Brochure downloaden >> Docenten >> Literatuurlijst >>
Interieuracademie erkent je talent!
Ontwerp door: Kracht Concept & Creatie | Ontwikkeld door Designers at Work | Copyright 2019

Hulp nodig?

Bel: 0314 368619 of

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.